Sabtu, 16 Jun 2012

Aku Diuji Lagi.....

Bismillahirrahmanirrahim.....

Assalamualaikum w.b.t...

Gaya mcm surat x?? hehe....Surat menyatakan betapa bersyukurnya ana hari ini saat ana diuji sekali lagi dengan sakit yang ana sendiri tak tau apa penyakitnya...ana ingat tahun lepas dah habis dah penderitaan ana dengan penyakit ni...rupa-rupanya ada lagi kesinambungan penyakit ni....

Sekarang ni sepatutnya ana berada di asrama,,sedang melakukan rutin biasa...sama ada tengah basuh baju,,tengah study tak pun borak2 dengan kawan2....tapi hari ni ana di rumah,,depan laptop,,sedang taip entri baru untuk hari ni...kenapa ana berada di rumah??

Kerana sakit yang menghantui ana beberapa hari ni yang menyebabkan ana terpaksa berehat sekejap di rumah...tak tahan...baru cuti seminggu,,time ana balik asrama hari ahad hari tu,,malam tu terus diserang sakit yang berlarutan selama 3 hari...menyebabkan ana membuat keputusan untuk balik rumah....lagipun,,kesian kawan2 kat sekolah kena layan ana yang asyik sakit je ni...UJIAN DARI ALLAH!!!

Setiap manusia ada ujian masing-masing...macam ana,,ana rasa ujian ana...sakit nilah...dari kecil sampai besar,,sentiasa ada penyakit yang datang menyerang...namun di saat inilah,,ana harus,,patut dan WAJIB rasa bersyukur....Alhamdulillah....aku dikurniakan sakit ini...sebagai kaffarah dosaku yang terlalu banyak...

Ayah ana selalu pesan,,kalau Sabila diuji dengan sakit yang perit macam mana pun,,sentiasa ucapkan Alhamdulillah....jangan pernah mengeluh..jangan pernah sedih...jangan pernah merungut....ini adalah satu ujian yang Allah bagi kat Sabila jadikan Sabila ornag yang beriman....kalau Sabila sabar dan kuat,,InsyaAllah Sabila akan diberi ganjaran iman...

Samalah kita semua pun....apa saja ujian dari Allah yang kita dapat,,terima dengan sepenuh hati tanpa ada rungutan,,keluhan...apatah lagi nak menyalahkan takdir....walaupun ana sebenarnya macam tu jugak kadang-kadang....so,,sama-samalah kita koreksi diri....adakah kita bersabar tatkala diuji??? mungkin anda semua ada ujian yang lebih berat dari ana...tapi,,bersyukurlah...ujian yang lebih berat bermakna....iman yang lebih kuat....

Jadi,,marilah kita sama-sama berjuang...hadapi ujian yang diberi dengan tabah....dan kejarlah iman yang lebih teguh....agar kita semua menjadi mukmin sejati...Insya-Allah....




Tiada ulasan:

Catat Ulasan